www.zeitoonisp.com

www.zarbook.com

www.zeitoonisp.com

www.zarbook.com

فناوری جدید، مشکل به جا ماندن وسایل پزشکی را در بدن بیماران حل م

سال 2004، لوسیل دیوس 67 ساله برای جراحی عارضه دیورتیکولیت روده بزرگ، به بیمارستانی در آمریکا مراجعه کرد. او مدت‌ها بعد ازجراحی یادگاری از عمل در بدن خود داست: یک گاز پزشکی. ماه قبل، این اشتباه منجر به جریمه 10 میلیون دلاری بیمارستان شد.

مشکل گازها و وسایل جراحی به جامانده در بدن بیماران، چیز تازه‌ای نیست. بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در سال 2003 در مجله پزشکی NEJM به چاپ رسید، به ازای هر 1000 تا 1500 جراحی شکم، در یک عمل جراجی اجسام خارجی و گاز در بدن بیمار باقی می‌ماند.

گازها، بیشترین اجسام خارجی هستند که در بدن بیماران به جا گذاشته می‌شوند. از اسفنج‌ها و گازها در هنگام اعمال جراحی برای جذب خون استفاده می‌شود، اما اگر آنها دربدن بیماران باقی بمانند، می‌توانند باعث عفونت بعد از عمل شوند.

_38707899_clamp300.jpg

از آنجا که هزینه عمل جراحی مجدد برای برداشتن اجسام خارجی بسیار بالاست و هزینه‌ای 50 هزار دلاری یا بیشتر را در بر دارد، مسئولان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، مقررات سختی بر شیوه انجام اعمل جراحی وضع کرده‌اند. از ماه اکتبر سال میلادی گذشته، دیگر تشکیلات بهداشتی درمانی آمریکا، هزینه‌ای بابت عمل جراحی مجدد پرداخت نمی‌کنند.

در طی دهه‌ها، پزشکان و پرستاران مجبور بودند که به دقت تعداد گازهای مصرفی را شمارش کنند، تا اشتباها گازی در بدن بیماران باقی نماند. اما به تازگی فناوری جدیدی به کمک این پزشکان و پرستاران آمده است: سیستم بارکد!

در این فناوری گازها و وسایل جراحی با تراشه‌های الکترونیکی کوچکی، برچسب‌گذاری می‌شوند. به این ترتیب همه وسایل می‌توانند با یک دستگاه تشخیص طول موج شناسایی شوند و در صورت باقی ماندن یکی از آنها در بدن بیمار، اخطار داده می‌شود.

این فناوری تنها 50 تا 60 دلار به هزینه هر عمل جراحی اضافه می‌کند که در قیاس با هزینه تقریبا 50 هزار دلاری عمل جراحی مجدد در صورت باقی ماندن وسایل جراحی، مبلغ ناچیزی است.


34527367.png

منبع: شیکاگو تریبون
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد