www.zeitoonisp.com

www.zarbook.com

www.zeitoonisp.com

www.zarbook.com

شکایت شرکت اپل، باعث بسته شدن یک وبلاگ شد

نیک کیارلی Nick Ciarelli یک دانشجوی جوان دوره کالج، امروز مجبور شد با بسته شدن وبلاگش موافقت او کند. او از 13 سالگی در وبلاگ Think Secret درباره اپل و محصولاتش می‌نوشت و در این وبلاگ شایعاتی را که در مورد این شرکت می‌شنید، منتشر می‌کرد.

nickpic.jpg

در ژانویه 2005، شرکت اپل از این وبلاگ‌نویس شکایت کرد تا او را وادار کند منبع اطلاعاتی خود را در داخل این شرکت افشا کند. این حساسیت و شک به خاطر این به وجود امده بود که وبلاگ Think Secret قبل از اعلام رسمی به بازار آمدن محصولات، اخباری از آنها منتشر می‌کرد. مثلا دو هفته قبل از اینکه استیو جابز Mac Mini و نرم‌افزار Life 05 را معرفی کند، کیارلی در وبلاگش درباره آنها نوشته بود.

امروز کیارلی برای حل شکایت شرکت اپل موافقت کرد که وبلاگش را تعطیل کند، گرچه حاضر به افشای نام منبع اطلاعاتی‌اش نشد.

بی‌شک، قسمتی از هیجان و جار و جنجال پیرامون محصولات گاه دارای عیب و نقص اپل در اینترنت و جامعه، مدیون همین وبلاگ‌هایی است که شایعات را دنبال می‌کنند و مدت‌ها قبل از به بازار آمدن آنها، ذهن‌ها را کنجکاو و آماده می‌کنند.

واکنش وبلاگستان غربی، به بسته شدن این وبلاگ بسیار قابل توجه است. همه این کار اپل را تقبیح کرده‌اند. بسیار جالب است که از یک وبلاگ‌نویس بی‌ادعای جوان در برابر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری و اینترنت دنیا، اینگونه حمایت می‌شو

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد شنبه 1 دی‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ق.ظ http://www.gmandegar.blogsky.com

سلام دوست عزیز
با نظر شما موافقم

صندوقچه یکشنبه 2 دی‌ماه سال 1386 ساعت 03:54 ب.ظ http://ardvisoor.blogfa.com

سلام ، همیشه وقتی یک طرف بیدفاع است معمولا از اون دفاع می کنند شاید این حسیه که در برابر ابرقدرت ها پدید میاد. مرسی از خبر.

بهروز دوشنبه 3 دی‌ماه سال 1386 ساعت 10:19 ق.ظ http://www.mrhesari.blogsky.com

شایدآن روزکه سهراب گفت:تاشقایق هست زندگی بایدکردخبری ازدل پر دردیاس نداشت بایداینجوری نوشت هرگلی باشی چه شقایق چه گل پیچک ویاس زندگی اجباراست

esmail دوشنبه 3 دی‌ماه سال 1386 ساعت 02:35 ب.ظ http://jameslah.blogfa.com

بهروز وبلاگ مرا لینک کن دست درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد